tgv

FranCisco Romero: “Amb l’objectiu de generar oportunitats, no ens equivoquem si diem que és el projecte més important del segle XXI”

Aconseguir l’estació de regionals per Vilafranca i per la comarca és un dels objectius principals pels socialistes vilafranquins, de fet aquest és un projecte que ha liderat el PSC i al qual posteriorment altres forces s’hi han sumat. Pel 1r tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Vilafranca, FranCisco Romero “tenir una parada de regionals significaria un abans i un després per Vilafranca, perquè ens col·locaria en una posició destacada dins del mapa de les xarxes de comunicacions de Catalunya”.

A més dins el context de crisi econòmica l’estació “portaria més oportunitats de negoci, més dinamisme i mobilitat als vilafranquins i penedesencs a l’hora d’estudiar i treballar a altres poblacions. No ens equivoquem si diem que és el projecte més important del segle XXI”.

La posada en marxa de l’estació de regionals significarà un transport ràpid i directe a Barcelona i Tarragona i Vilafranca es convertiria també en un referent per a les comarques de l’Anoia, el Baix Penedès i el Garraf. Romero ha explicat que es tracta d’utilitzar els trens de regionals que venen per la via convencional i aprofitant que “a Vilafranca tenim les vies convencionals al costat de les vies del TGV, es podria fer el canvi i entrar a Barcelona per la via d’ample europea. Superem així el col·lapse actual de les vies convencionals a l’entrada de Sants que ens impedeix rebaixar els 50 minuts per anar de Vilafranca a BCN. Haurem de treballar molt perquè el Ministeri confirmi aquesta inversió però és un projecte clarament d’oportunitats per al progrés econòmic i social”.

El passat mes de setembre Fomento va iniciar la informació pública de l’estudi de connexió de la xarxa ferroviària convencional amb l’alta velocitat al Penedès, amb l’objecte de definir el traçat de les diferents alternatives i seleccionar-ne les més adequades. L’Ajuntament hi ha presentat al·legacions conjuntament amb la Generalitat, Tarragona i Reus per tal que la parada se situï a Vilafranca constatant-ne la viabilitat tant tècnica com de conveniència socio-econòmica i la rellevància de l’actuació en termes de demanda potencial de nous viatgers que provindrien de les comarques veïnes i la necessitat de la millora dels temps de viatge.

 

FranCisco Romero ha recordat que el PSC lidera aquest projecte i n’ha plantejat la seva necessitat des del 2004 i que gràcies a l’acord de govern a l’Ajuntament de Vilafranca s’ha arribat a l’entesa amb l’alcaldia de Tarragona (PSC) i la de Reus (CiU) amb l’objectiu de tenir més força davant el Ministeri de Fomento.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.