En dos mesos, s’han repartit gairebé 17.000 àpats a persones amb necessitats especials, s’ha atès 850 famílies al Rebost Solidari i s’ha contactat i fet seguiment de 460 persones majors de 85 anys, entre moltes altres mesures.

Ramon Zaballa vol agrair el gran esforç i la bona feina portada a terme per part de l’equip tècnic i a la ciutadania que s’ha bolcat en el voluntariat actiu, mostrant una solidaritat sense precedents.

La situació provocada per la pandèmia de la Covid19 i l’estat d’alarma decretat per fer-hi front ha comportat una situació d’emergència social i sanitària que ha afectat a moltes famílies, sobretot les més vulnerables. Algunes de les situacions a les quals l’Ajuntament de Vilafranca ha donat resposta des de l’Àrea de Serveis a les Persones i en especial des dels serveis de la regidoria de Drets Socials, han estat el confinament de les famílies o la impossibilitat de fer-ho per part dels transeünts o rodamóns, l’afectació de l’aturada laboral i les seves conseqüències en els ingressos familiars, sobretot en aquelles persones de treball temporal o d’economia submergida, l’aïllament social en el que s’han trobat persones sense xarxa familiar, principalment gent gran considerada de risc, o les tensions relacionals provocades en el si de les famílies com a conseqüència de les moltes hores de convivència i en especial en habitatges de dimensions reduïdes.

Des del primer moment d’aplicació de l’estat d’alarma, els serveis municipals van dissenyar un pla de contenció que donés resposta satisfactòria a les necessitats emergents o prèvies que la nova situació comportava. Unes necessitats canviants dia a dia en funció de l’evolució de la pandèmia i de les instruccions donades per les autoritats sanitàries.

La prioritat de l’Ajuntament de Vilafranca ha estat donar una resposta ràpida des dels Serveis Socials a les urgències que arribaven de la ciutadania. Segons Ramon Zaballa, tinent d’alcalde de l’Àrea de Serveis a les Persones i Promoció Social, l’objectiu de totes aquestes actuacions ha estat “donar una resposta adequada al conjunt de la ciutadania i, en especial, als col·lectius més vulnerables per tal de garantir a les persones el benestar i unes condicions de vida dignes”.

En aquest sentit, el pla de contenció contempla:

Les xifres parlen per si soles. En aquests gairebé dos mesos:

Segons Zaballa durant aquesta fase de contenció “l’equip de govern ha treballat incansablement per fer front a la difícil situació, les xifres ho demostren empíricament. Un cop estabilitzada la situació i amb un pla de xoc aprovat per tot el consistori, cal desenvolupar una segona fase de reactivació social i econòmica de la vila”. El tinent d’alcalde ha volgut també fer un sincer agraïment “a tot l’equip tècnic pel gran esforç que estan fent i també a la ciutadania que ha mostrat la seva solidaritat treballant de manera altruista i incansable per donar resposta a les necessitats que han anat sorgint”.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.