El cobriment i la urbanització de les vies del tren és un projecte definit pels diferents governs socialistes. Actualment, des de l’Ajuntament, el Grup Municipal continua treballant perquè aquest projecte estratègic per Vilafranca sigui una realitat que millori la qualitat de vida dels vilafranquins i en reforci la capitalitat comarcal i comercial.

Plànol

Les obres d’urbanització al voltant de l’eix de la via continuen només entrar el 2018. Aquest és el projecte estratègic per Vilafranca més important que els socialistes van pactar en l’acord de govern a l’Ajuntament i que gràcies a això, es va poder desbloquejar després d’estar aturat durant anys. El tinent d’alcalde d’Acció Territorial i Serveis Urbans, Francisco Romero, ha visitat les obres que ara comencen, entre els c/ Camp del Cellerot i Santa Digna.

L’àmbit d’actuació se situa sobre la llosa de cobriment del ferrocarril a l’alçada dels carrers Camp del Cellerot i c/ de Santa Digna- carretera de Vilanova, i fins el darrera de l’edifici de l’Arxiu Comarcal, en un ample de 50m i un recorregut de 180 m i una superfície d’afectació d’uns 6700 m2.

Aquest projecte es planteja de manera coherent en relació a les intervencions començades a les fases anteriors al llarg del passeig Rafael Soler per tal de donar un sentit unitari a tot el projecte de reurbanització de la cobertura de la via del ferrocarril.

Aquesta nova fase de la urbanització rematarà el passeig Rafael Soler fins la carretera de Vilanova, amb una nova traça que és la que permetrà connectar també els barris. A més, inclourà una part d’aparcament amb 72 noves places, ubicades en el mateix espai que actualment ocupa l’aparcament de l’estació de busos, i amb entrada –com fins ara- pel Camp del Cellerot.

Concretament, en la proposta es poden diferenciar quatre àmbits:

  1. L’obertura del nou eix carretera de Vilanova i la Geltrú amb el carrer de Santa Digna, substituint el sistema de rotonda actual i permetent la continuïtat del passeig sobre la llosa cap a la futura plaça de l’Estació.
  2. La creació d’un nou aparcament en superfície sobre la llosa del ferrocarril, en continuïtat al solar de l’Estació d’autobús, previst per a 72 places, integrat en el conjunt del parc mitjançant  la disposició del mobiliari urbà i la vegetació.
  3. Situat entre els dos anteriors es caracteritzarà un nou espai urbà on es recuperarà l’antiga Creu de terme de Santa Digna.
  4. Prolongació del Passeig de Rafael Soler fins a la nova traça del carrer santa Digna.

Francisco Romero, ha explicat que el termini d’execució d’aquesta obra “serà d’uns 5 mesos, i el pressupost total és de 700 mil euros aproximadament.” Romero ha destacat “la important tasca i esforç en el treball previ de l’equip de mobilitat per intentar reduir al mínim l’impacte en la població.” Romero, ha situat aquesta obra “com la continuïtat en inversió en projectes grans per la nostra vila. Com a Govern no volem que s’aturin els projectes d’urbanització a l’entorn de la via”. En aquest sentit ha recordat que la cobertura de la via va ser un projecte definit ja pels alcaldes socialistes, Joan Aguado i Marcel Esteve i actualment “continuem treballant perquè aquest projecte estratègic per Vilafranca sigui una realitat que millori la qualitat de vida dels vilafranquins i en reforci la capitalitat comarcal i comercial”.

L’Ajuntament continuarà invertint per tal de millorar una de les obres importants per tot Vilafranca, la cobertura de la via en la següent fase, que acabarà de lligar molts barris de la ciutat. La següent fase és la que afecta el carrer Papiol, i en els propers mesos ja es podrà anunciar el seu inici. El projecte es treballarà i es presentarà als veïns de la zona afectada.

Vilafranca del Penedès  9 de gener de 2018

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.